رافتینگ چیست

رافتینگ

یکی از ورزش ها و تفریحات بسیار جذاب و هیجان انگیزی که توریست هایی که به آنتالیا سفر کرده و در هتل های آنتالیا اقامت دارند، انجام میدهند رافتینگ نام دارد. این ورزش نوعی قایق سواری بر روی رودخانه است که در کشورمان به آن "رودخانه وحشی" نیز می گویند.

اما رافتینگ چیست و چرا نزد توریست های جوان انقدر محبوب است؟
بسیاری از کسانی که با تورهای آنتالیا سفر می کنند با استفاده از امکانات تور از هتل محل اقامت شان خارج و از نقاط جالب و دیدنی های شهر آنتالیا و یا اطراف آن هم بازدید می کنند. یکی از پرطرفدارترین جاذبه های آنتالیا هم رافتینگ است که معمولا بر روی رودخانه Koprucay انجام می شود. برای اینکار توریست ها را با استفاده از وسیله نقلیه ای که تورشان تدارک دیده (اتوبوس، مینی بوس یا ون) به نزدیکی رودخانه می برند. در آنجا در ابتدای کار مربیان رافتینگ کلیه توضیحات اولیه در مورد آن را به شما می گویند و سپس مسئولین رافتینگ شما را رهسپار رودخانه می کنند. پیش از سوارشدن در رودخانه، توریست ها را در دسته های چند تایی تقسیم می کنند (هر گروه در یک قایق) و لوازم ایمنی از قبیل جلیقه نجات و کلاه ایمنی در اختیار شان قرار می دهند. سپس قایق ها را به آب انداخته و پس از نشستن اعضای هر گروه باید پارو بزنند و مسیر مورد نظر را طی کنند. امواج رودخانه بسیار خروشان است و باعث می شود که در طول مسیر قایق با شتاب بالا و پایین برود و باعث بوجود آمدن هیجان خاصی می شود که توصیف نشدنی است. 
همچنین در طول مسیر رودخانه می توانید هنگام پارو زدن در قایق، بناهای جالب و تاریخی مانند پل رومی ها (که گفته می شود حدود 2000 سال پیش ساخته شده) ، کلیسای تاریخی را ببینید و از تماشای طبیعت بکر و زیبای کنار رودخانه نیز لذت ببرید. 

در پایان نیز امکان دریافت عکس هایی که از شما و دوستان همسفرتان در طول مسیر رودخانه گرفته شده، نیز (در ازای پرداخت مبلغی) وجود دارد تا بتوانید یادگاری از این سفر هیجان انگیز بر روی رودخانه داشته باشید. طول مسیر رافتینگ بر روی رود Koprucay حدود 14 کیلومتر است. ناگفته نماند که برای رافتینگ باید حتما مایو شنا بهمراه داشته باشید. 
پس به شما توصیه می کنیم که اگر قصد رزرو تور آنتالیا را دارید و می خواهید نهایت لذت و هیجان را تجربه کنید، این ورزش و سرگرمی را از دست ندهید.

https://www.cafegardesh.com
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.